۲۶ خرداد ۱۳۸۹، ۱۷:۲۸

پیکر آیت الله شیخ حسین شهرستانی به خاک سپرده شد

پیکر آیت الله شیخ حسین شهرستانی به خاک سپرده شد

مشهد - خبرگزاری مهر: پیکر مطهر فقیه، عارف و عالم فرزانه حضرت آیت الله شیخ حسین شهرستانی ظهر چهارشنبه در مصلای سبزوار به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرنگار مهر در سبزوار، پیکر پاک این فقیه وارسته پس از اقامه نماز، قرائت قرآن و ذکر مصیبت در محل مسجد جامع سبزوار در میان خیل عظیم عزاداران تا محل مصلای این شهر تشییع و سپس به خاک سپرده شد.

در این مراسم معنوی جمع زیادی از خانواده معظم شهدا و ایثارگران، امام جمعه، فرماندار و نمایندگان مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی، روحانیونی از شهرهای مشهد، قم و تهران و همچنین سبزوار، مسئولان اداری، نظامی و انتظامی، بسیجیان و جمع زیادی از مردم ولایی و دوستداران این عالم وارسته از شهر و روستاهای شهرستان سبزوار حضور داشتند.
 
مجلس یادبود این عالم ربانی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در مسجد جامع سبزوار پذیرای دوستداران علم و فقاهت و سوگواران رحلت آیت الله شهرستانی است.
 
آیت الله حاج شیخ حسین شهرستانی از علما و فضلای معاصر سبزوار در سال 1312 در روستای پادر از توابع ششتمد سبزوار دیده به جهان گشود.
 
وی دوره تحصیلات مقدماتی خود را در سبزوار گذراند در نوجوانی به سفارش مرحوم میرزا ابراهیم علم الهدی سبزواری تصمیم به تحصیل دروس حوزوی گرفت بدین منظور به عتبات عالیات سفر کرد و به دلایلی نتوانست در انجا بماند به ایران بازگشت و در مشهد مقدس رحل اقامت گزید و به مدت پنج سال از محضر مرحوم محمد تقی نیشابوری معروف به ادیب ثانی بهره برد از آنجا به قم رفت و در درس اساتید بزرگی همچون حضرت امام خمینی (ره) آیت الله العظمی سید محمد رضا گلپایگانی، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی، آیت الله العظمی محقق داماد و ... حاضر شد و کسب فیض کرد.
 
 آیت الله حاج شیخ حسین شهرستانی از طرفداران بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) و اندیشه های ایشان بوده و در اوایل انقلاب ریاست کمیته انقلاب اسلامی سبزوار را عهده دار بود ایشان علاوه بر امامت جماعت مسجد توسلی واقع در خیابان بسیج سبزوار به تبلیغ و نشر تعالیم شیعه اهتمام ویژه داشت.
 
آن مرحوم زندگی بسیار ساده ای داشت و در بین مردم  به ویژه جوانان از محبوبیت خاصی برخوردار بود.
 
آیت الله حاج شیخ حسین شهرستانی حوالی ظهر روز دوشنبه 24 خردادماه در سن 77 سالگی در یکی از بیمارستانهای سبزوار درگذشت.
کد خبر 1102220

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha